Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016

Cityscape. A frail beggining...

Όσο είμαστε στο κλίμα λοιπόν, αυτές τις μέρες στα Χανιά διεξάγεται μια έκθεση την οποία έχουμε κουραστεί πολύ για να οργανώσουμε και η οποία παρουσιάζει ένα πειραματικό, διαδραστικό, νέο τρόπο εκμάθησης ο οποίος χρησιμοποιεί μια καινοτόμο, εκπαιδευτική πλατφόρμα η οποία βασίζεται στα παιχνίδια ρόλων.
Το σύστημα που έχουμε δημιουργήσει ονομάζεται Cityscape και σε αυτή την έκθεση παρουσιάζουμε με το Πολυτεχνείο Κρήτης και συγκεκριμένα την Ανώτατη Σχολή Αρχιτεκτονικής Χανίων, τη δουλειά που έχει γίνει αυτά τα δύο χρόνια που τρέχει το μάθημα.
Αν κάποιος που τυχαίνει να διαβάζει αυτό το blog υπάρχει περίπτωση να βρίσκεται στα Χανιά αυτές τις μέρες, είναι ευπρόσδεκτος να περάσει απ την Πινακοθήκη των Χανίων, να δει τη δουλειά μας και να εκφράσει τη γνώμη του. Η άποψη όλων μετράει.

To μάθημα είναι Ειδίκευσης (ΕΙΔ) για την Ανάπτυξη συγκεκριμένων Δεξιοτήτων (ΑΔ). Στόχος του μαθήματος είναι η καλλιέργεια της ικανότητας των φοιτητών να εκφράζουν αναπαραστατικά ιδέες και εικόνες που δημιουργούνται στο μυαλό τους. Η δυνατότητα ενός αρχιτέκτονα να μπορεί να απεικονίζει με τη μεγαλύτερη δυνατή πιστότητα τις σκέψεις του και να «φέρνει» στην πραγματικότητα, να οπτικοποιεί τα γεννήματα της φαντασίας του είναι από τις πιο απαραίτητες ικανότητες που μπορεί να αποκτήσει.

Τα μάθημα βασίζεται στη θεωρία του Radford, που τονίζει την ανάγκη μιας υβριδικά βιωματικής προσπάθειας στην απόκτηση εμπειριών από τους εκπαιδευόμενους αρχιτέκτονες μέσα από τη θεωρία παιγνίων ρόλων. Η διαδικασία αυτή θα «φέρνει» τους φοιτητές ενώπιον καταστάσεων στις οποίες θα πρέπει να βιώσουν το φαντασιακό και μετά να το απεικονίσουν. Μέσα από τη διαδικασία αυτή οι φοιτητές έρχονται σε επαφή με όλα τα αντικείμενα και τις κλίμακες του κτισμένου περιβάλλοντος, τα οποία καλούνται να απεικονίσουν με γρήγορους αλλά αποτελεσματικούς τρόπους.

Διαδικασία Μαθήματος

Το μάθημα αποτελείται από δύο σκέλη. Το ένα θα φιλοξενεί τη διαδικασία του φαντασιακού και το δεύτερο τις τεχνικές απεικόνισης. Στο ένα μέρος καλλιεργείται η ικανότητα να συγκρατείται η μεγαλύτερη δυνατή ποσότητα και ποιότητα εικόνων που παράγονται στη φαντασία. Στο άλλο μέρος, παρουσιάζονται διάφοροι τρόποι και τεχνικές οργάνωσης και απεικόνισης της πληροφορίας με γρήγορο και αξιόπιστο τρόπο. Το μάθημα συνολικά καλλιεργεί τις εξής δεξιότητες στους φοιτητές:

  • Ικανότητα ταχείας απεικόνισης της ιδέας τους με τη μεγαλύτερη δυνατή πιστότητα
  • Οργάνωση της πληροφορίας και κατανόηση της ιεράρχησης της στην απεικόνιση
  • Αύξηση της επικοινωνιακής ικανότητας μέσω του σχεδίου
  • Κατανόηση της διαφορετικής ‘έκφρασης’ μιας ιδέας μέσα σε ομάδες και τεχνικές σύγκλισης

Η μέθοδος που ακολουθείται για την ενίσχυση της φαντασιακής διαδικασίας και της καλύτερης νοητικής σχηματοποίησης του χώρου έρχεται από τα παιχνίδια ρόλων. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι φοιτητές καλούνται να δημιουργήσουν χαρακτήρες με συγκεκριμένες ιδιότητες και ικανότητες που θα έχουν να αποτελέσουν ένα στόχο μέσα από το παιχνίδι. Η «δράση» αυτή τελείται μέσα από συγκεκριμένες τοποθεσίες, διακριτά είδη κτιρίων και καλύπτουν όλα τα είδη κλίμακας που χειρίζεται η αρχιτεκτονική πρακτική. Μέσα από τη «δράση» οι φοιτητές βοηθιούνται να σχηματίσουν νοητικά καλύτερα τα τοπία αυτά και να μπορέσουν να τα αποδώσουν καλύτερα απεικονιστικά.

Η χρήση παιχνιδιών ρόλων για εκπαιδευτικούς λόγους έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να λειτουργήσει ιδιαίτερα ενισχυτικά, ειδικά σε μαθησιακές διαδικασίες που βασίζονται στην εμβύθιση.

Για περισσότερες πληροφορίες παρέχεται το link παρακάτω:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γνώμες